Jag citerar Tungården

"För mig är kärlek som att leta lägenhet. De ser bra ut på bilderna på Hemnet.se! Förväntningar byggs up. Drömmar om vitlackade golv och förtrollande takhöjd. Det är kärlek vid första ögonkastet. Tror jag. När vi sedan möts och jag kliver in i sekelskiftsdrömmen och synar förälskelsen i sömmarna är den inte alls lika stor som jag tänkt mig (alltid jobbigt), det luktar lite unket, och det känns trångt och obekvämt. Jag får ingen luft och blir besviken.

Sen kommer dagen då man hittar rätt. Man kliver in i himmelriket och vill inget hellre än att stanna kvar för alltid. Då börjar budgivningen. Du budar och budar. Men vinner aldrig. Eller så vågar du inte satsa. Och ångrar att du inte budade.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0