nu kan ni också baka snickers

tjohej:) är hemma från arabiskan nu & det börjar gå rätt bra nu, de löser sej i mitt huvud. fast jag tror nästan att jag kommer bli förkyld för jag satt och frös hela lektionen eftersom de inte har någon värme i den där skolan. fast, vad ska man egentligen förvänta sig av katedral? tja, de har bevisat sig ännu en gång att de är mindre bra än skrapan. någon frågade om receptet till snickers och visst, här kommer det. kan dock inte ta åt mig äran eftersom anna gav mig receptet. men de är hur goda som helst, baka & enjoY. :)

Ingredienser:
1 burk jordnötssmör (den mörkblåa, inte ljusblåa)
2 dl ljus sirap
1 dl socker
1 tsk vanlijsocker
Rice crispies
400 g blockchoklad (jag hade ljus men man kan ha mörk om man föredrar det)

Såhär gör du:
smält all jordnötssmör, sirap & socker i en stor kastrull. när det smält häller du i vaniljsocker och rice crispies efter behov (en del vill ha riktigt knapriga men jag tog kanske 3 dl bara för jag ville ha dem sega). när du blandat om alltihopp häller du ut det på en plåt (med bakplåtspapper på). du smälter chokladen och häller över smeten & in i kylen! efter ett tag när de stelnat lite är de färdiga. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0