Filmer kommer inte betyda samma sak längre

jag har sett världens bästa film tror jag. nej jag tror inte, jag VET. Jag hade hört om alla tusen oscars den fått och hört att den var bra men jag har alltid trott att folk överdrev. men jag har inga ord. Slumdog Millionarie är världens bästa film och det kommer jag inte släppa förrän jag ser någonting bättre (vilket antaligen inte kommer att hända).

den filmen väckte så många känslor som jag inte känt på jättelänge & den berörde verkligen. jag tyckte att Flyga Drake var bra men den går inte ens att jämföra. När filmen var slut så var både jag & Maria i chock. vi båda hade blivit så rörda av den så vi undrade hur vi kommer kunna gå vidare i våra liv som vanligt utan att göra någonting. alla känslor jag hade innan är helt bortblåsta, jag blev helt ställd!

"Varför ska jag gå till skolan och göra en massa onödiga prov när jag vet att någonstans i världen finns en Jamal som kämpar för sitt liv?" och det är så sant. ingenting känns nödvändigt längre efter att ha sett den. det går inte riktigt att beskriva, se bara filmen säger jag! då förstår ni vad jag pladdrar om, haha. jag älskar verkligen budskapet & skådespelaren som spelar Latika är kanske världens vackraste.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0