i've learned the hard way to never let it get that far

som ni kanske har märkt så har jag haft väldigt mycket i tankarna på senaste. Många inlägg skriver jag av mig lite tankar och sånt och det jag märkt på de senaste dagarna är om att förlåta folk. Vilka som är värda att förlåta och vilka som inte. Jag tycker att sånt är så svårt, finns det någon riktig gräns på vad en person kan göra för att inte förtjäna förlåtelse? Jag tycker det beror väldigt mycket på.

Jag har iallafall förlåtit någon som jag aldrig trodde att jag skulle förlåta. Det var två år sen allting hände och jag har aldrig riktigt kommit över det. Jag hade aldrig fått ett förlåt och det gjorde mig riktigt sårad. Men nu har jag fått det. Ett förlåt och en förklarelse och jag tvekar inte på att jag förlåter. Jag tycker att alla människor är värda en andra chans, ett felsteg kan vem som helst ta. Och jag tycker att det är fel när människor dömer andra när de själv har gjort dåliga saker. Tro inte att jag är religös nu eller något, haha, men så som det stod i bibeln när de skulle stena en person som hade begått något brott. Den som aldrig har "syndat" själv fick kasta och då åsterstod det ingen. Nu vart det kanske lite flummigt, börjar dra in bibeln och allt men jag tycker att det är sant! Det är viktigt med förlåtelse, varför gå runt och vara irriterad när man kan släppa det?


beacuse of you I learned to play on the safe side so I don't get hurt
because of you I find it hard to trust
not only me but everyone around me.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0