change

jag har haft väldigt mycket i tankarna på de senaste dagarna. Har varit allmänt nere och inte kännt något posetivt med något de senaste veckorna och jag tror att det har mycket att göra med att det går så dåligt i skolan. Hade ett långt samtal med någon som faktiskt inte vet någonting om mig och det var otroligt skönt. Efter en timme då jag faktiskt berättat hur allting står till just nu så kom vi fram till att jag faktiskt kanske inte mår så bra just nu. Det är läskigt sånt där, att man inte märker det själv. Men när man sitter där och berättar allting som pågår så kanske man får sig en tankeställare, jag borde ta det lite lugnt ett tag.

Fick läxa till nästa gång att försöka jobba mer på min sömn & mina ätvanor och sen får vi se hur det blir i framtiden. Vad jag också kom på idag då jag pratade med Maria efteråt är att jag faktiskt bara gör saker som jag är tvungen att göra och inte saker som jag skulle gjort om jag fick välja själv just nu. Som att träna, gå i skolan, plugga, jobba osv. Jag har så fullt upp att jag faktiskt inte har tid att ta en dag för mig själv. Men det ska bli ändring på det nu. Jag ska ta tag i mig och försöka komma ur den här depritionen, som hon kallade det, och faktiskt göra någonting som jag själv tycker är roligt för en gång skull. Och det kunde ju inte passa bättre in tidsmässigt eftersom jag faktiskt fyller år i helgen. Har bestämt att jag bara ska ägna mig åt roliga saker då.

En annan sak som Maria också sa (den kloka vännen, haha) är att jag borde rensa ut dåliga människor i mitt liv. En utav anledningarna till att allt har känts sämst den senaste tiden är kanske att jag spenderat för mycket tid på folk som inte förtjänar det. Ibland behöver man att någonting händer så man ser vilka som är ens riktiga vänner, innerst inne. Och tro mig, det har jag lärt mig nu.

Jag tycker vanligtvis inte om att prata om sånahär saker öppet eftersom jag vet att det är många som läser här som har väldigt mycket emot mig (har märkt det på senaste tiden) men det känns skönt att skriva av sig lite. Det ska bli ändring nu, jag ska bli en lyckligare person. Jag ska hitta tillbaka till den gamla Mathilda som alltid var glad och skrattade!


Kommentarer
Postat av: .

de tycker jag att du ska göra ;)

2009-03-04 @ 15:49:49
Postat av: lina

du e så vacker både inne o ute :)<3

2009-03-04 @ 17:04:53
Postat av: sofias

finns här <3

2009-03-04 @ 18:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0