blä

jag vill bara gråta. jag önskar jag kunde lägga mig på sängen och storböla för jag orkar inte med skolan längre. Har ett jättestort samhällsprov på torsdag och det kommer bli IG på det, direkt. Gjorde inte ens det i måndags när man egentligen skulle göra det också. Och det är inte bara i samhälle, jag är okoncentrerad och har sänkt mig i varje ämne. jag orkar inte mer. det finns liksom ingen energi? min mamma, som oftast kommer med kloka råd tycker att jag borde hoppa av och börja om igen i höst men det orkar jag bara inte. Tanken av att gå gymnasiet ett år extra, fyfan. Det ända jag vill är att gå ut skolan och flytta långt bort härifrån! Folk sliter i en fram & tillbaka, jag räcker inte till. Jag önskar att jag gjorde det för jag älskar att hjälpa folk men någonstans tar det slut. Jag är slut som människa.

Det värsta är att jag inte kan låta det synas heller. På dagarna måste jag ta mig i kragen och fixa det här, iallafall låssas att jag orkar. Den ända gången jag verkligen får säga hur jag känner är på måndagar och det har blivit den bästa dagen. Tack för mig, hej.

Kommentarer
Postat av: n

Mitt råd är att kämpa på så gott det går, och sen när du går ut trean besluta om du kanske ska gå ett år till eller inte. Fast om du har IG i fler än 4 ämnen kanske det vore bra att gå om..

2009-03-24 @ 22:55:34
Postat av: soffipoffi

Mathilda, det är okej att misslyckas. Det är okej att bara få g i allting och en tid framöver kan du ju bara satsa på det. Inte ha lika mycket krav som tidigare, det viktigaste är jú trots allt att du mår bra :/

2009-03-25 @ 10:08:09
Postat av: rebecka

jag tycker att du ska försöka göra det bästa du kan bara. Skolan är bara en liten del och det spelar inte så stor roll hur det går, det viktigaste är att du mår bra. stay strong girlfriend :D call if you want to talk :)<3

2009-03-25 @ 11:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0