i don't understand your heart, it's easier to be apart.

Vad gör man när man kommit till den punkt då man inte vet om man orkar ödsla sin tid på någon mer? När man försökt så många gånger men det aldrig tycks fungera som man vill. Vad gör man då man inte ens kan känna sorg längre, utan bara ilska? När ens tårar tycks har tagit slut. Efter alla dessa nätter då han fick dig att må som sämst, för att sedan få dig att må bäst dagen därpå. När ens vänner inte vet vad de ska säga längre eftersom de redan gått igenom samma tal varje gång han gjort såhär.

Vad gör man när man förklarat så många gånger hur hans ord sårar och han aldrig tycks ta åt sig? När du fått stå ut med hans utbrott när ni båda innerst inne vet att du inte gjort något fel. När han är så envis och bestämd att det inte spelar någon roll vad du säger, han kommer ändå aldrig att lyssna på någon annan än sig själv.

Vad gör man då man inser att den person man blev förälskad i för 8 månader sen, inte är den samma person? Hur gör man för att få tillbaka den underbara människan, finns han någonstans där eller är han borta för alltid?

Varför låter vi killar påvärka oss så mycket? Det är konstigt hur en speciell person kan komma så nära och vända upp och ner på hela din värld, för att sedan lämna ditt hjärta i flera bitar. Och när man sedan, sakta men säkert byggt upp allting igen kommer han tillbaka in i din värld för att göra samma sak igen.

Jag vet att jag är stark, mycket starkare än vad jag har visat. Det är obehagligt hur du kan få mig att falla så lätt och hur svag jag blir så fort jag är i din närhet. Det är skrämmande hur mycket jag låter mig påvärkas av dig. Det är skrämmande hur dina ord kan få mig att må. Bara en mening från dig och jag känner mig som bäst i världen eller så liten att det inte går att beskriva. Det är otäckt hur hela mitt rum påminner om dig och vart jag än går dyker du alltid upp i tankarna. Det kan vara små saker som låtar vi lyssnat på tillsammans eller bara ställen vi besökt. Finns det någon knapp för att radera alla minnen?

När man lämnat någon just för att slippa bli sårad och ledsen, och det sedan visar sig att utan honom är du ännu mer ledsen och möjligtvis ensamnast i världen. När man lämnat någon för att slippa tårarna, men sedan upptäcker att utan honom så kommer tårarna ännu mer. Vad gör man då?




jag var så kär i dig,
skulle göra allt för dig,
skulle kunna dö för dig
men du är inte värd mig.
du fick mig att bli sårad men helt seriöst,
du är inte värd mina tårar.

Kommentarer
Postat av: rebecka

;/ allt blir bättre med tiden, det är bara att ringa om du känner för att prata<3

2009-01-28 @ 19:04:04
URL: http://justrewind.blogg.se/
Postat av: sofias

finns inget som kan göra det bättre nu, men med tiden kommer allting kännas lättare och lättare. Han är inte värd dina tårar, du är bättre. Finns här för dig, alltid. <3

2009-01-28 @ 20:15:52
Postat av: Anonym

Det kommer lösa sig, allting kommer sakta med säkert bli bättre gumman. Stå på diig<3

2009-01-28 @ 21:21:25
Postat av: Anonym

leave him

2009-01-29 @ 12:35:34
Postat av: Anonym

man dumpar honom för alltid alltid alltid.

2009-01-29 @ 18:53:14
Postat av: sara

tro mig, lämna honom o nu har du ju testat hur han e så försök glömma honom o tänk på att du inte vill bli sårad igen så lämna honom förstår att det nt e lätt men du klarar det om du e stark;)<3 och det vet ja att du e! du hittar säkert ngn som e värld dej i framtiden du har ju hela livet på dej

2009-01-29 @ 20:29:50
Postat av: sofias

du har låttexten! det var ju bara lite lagom mobbat pluppen! :)<3

2009-01-30 @ 21:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0