100 sanningar om mig.

min käre vän Sofia skrev en lista på 100 saker som folk kanske inte visste på sin bilddagbok så därför fick jag för mig att jag också skulle göra det. Här kommer den:

1) jag är inte säker på att jag kommer komma på 100 saker om mig själv
2) jag är nog beroende av godis, jag kan leva på det! om jag inte får det när jag behöver så kan det gå illa till
3) mitt rum ser oftast ut som ett bombnedslag med kläder överallt och massa disk.....
4) ....men det är bara mina närmsta som har sett det, alltid när jag får "besök" städar jag som en galning
5) jag har det största rummet i huset och det är väldigt mysigt tycker jag
6) jag är väldigt envis och tycker inte om att erkänna när jag har fel
7) jag har lätt för att gråta och det hatar jag
8) jag tycker om att tvätta
9) jag är otroligt skoltrött och har mycket sämre betyg nu än vad jag hade för ett år sen
10) jag sitter vid datorn varje dag (haha)
11) jag har rätt annorlunda musiksmak och gillar inte sånt som går på radion
12) jag vill verkligen, verkligen åka utomlands just nu
13) jag har blivit beroende av The Hills och Audrina
14) jag blir väldigt lätt svartsjuk men försöker alltid mitt bästa att inte visa det
15) jag är hungrig just nu
16) jag tycker att Kent musik & Coldplay musik är den finaste musiken
17) jag har varit på ca 7-8 konserter i mitt liv
18) jag är självständig för min ålder och kan göra väldigt mycket eftersom min mamma ofta bor i Stockholm
19) jag föredrar långa förhållanden före engångsgrejer
20) jag tycker inte särskilt mycket om högtider som jul, påsk osv.
21) jag tycker om att åka buss/tåg långt och lyssna på musik
22) ibland ångrar jag att jag bytte linje
23) jag byter färg på nagellack nästan varje dag
24) jag önskar att jag bodde i ett varmt land
25) jag och Isabella ska flytta till USA om två år
26) om jag skaffar barn i USA ska min dotter heta April (med amerikanskt uttal)
27) jag faller oftast inte för "bra" killar och jag vill verkligen ändra på det
28) jag tycker att det är mysigt att prata i telefon sent på kvällen
29) jag har rätt dålig kondition
30) jag tycker mitt jobb är rätt trist men går bara dit för att få pengar
31) jag har över 25 par skor
32) jag kan må dåligt när jag hör sorliga kärlekssånger
33) jag har en stor säng
34) jag har aldrig träffat min pappa...
35) ... eller någon annan släkting på min pappas sida
36) jag bråkar nästan aldrig med min mamma
37) jag tycker om att sola solarium fast jag gör det faktiskt inte så ofta längre
38) det är jobbigt att vara ett år yngre än alla andra
39) jag ska ha två barn när jag blir stor
40) min favoritmat är kebab eller Marias mammas potatisgratäng
41) jag skulle verkligen vilja gå tillbaka ett år till Valsätraskolan
42) jag längtar som sjutton till Grekland i sommar
43) jag tycker inte om att ha press på mig
44) alltid när jag blir nervös för något så får jag jätteont i magen så jag måste sätta mig ner
45) jag känner mig ensam ganska ofta även om jag kanske inte är det
46) jag är rädd för att någon av mina närmaste ska dö och tänker ofta på hur jag skulle kunna klara mig om det hände
47) jag är otroligt mörkrädd
48) jag har 12 parfymer
49) jag hatar verkligen fjortistjejer
50) jag tycker om att inreda och fixa på mitt rum
51) jag älskar IKEA
52) jag är förälskad i T.I.
53) jag kan sova väldigt, väldigt länge
54) ibland äter jag inte på en hel dag för att jag glömmer bort det
55) jag önskar att min morfar fortfarande levde
56) jag blir lätt intresserad av killar men blir oftast aldrig kär
57) jag ångrar många saker jag har gjort
58) jag vet inte vilken min helt riktiga hårfärg är
59) jag hatar folk som leker trevliga när de egentligen inte tycker om än
60) och så tycker jag inte om folk som inte kan vara sig själva
61) jag tycker inte om när mina kompisar mår dåligt
62) det värsta jag vet är att bråka med någon jag är tillsammans med, jag får panik
63) jag bryr mig mycket om mitt utseende
64) det finns inte någon som jag verkligen hatar..
65) .. för jag börjar aldrig hata personer, bara tycka illa om någon...
66) .. men jag har hatat en tjej en gång
67) jag tycker inte om när folk säger åt mig vad jag ska göra om jag inte bett om det
68) jag gillar verkligen inte att diska
69) jag frågar ofta mina kompisar om råd om vissa saker, för jag inte vill göra fel
70) jag är inte lika stark som jag vill vara
71) under sommaren efter 8an gick jag till psykolog
72) jag är väldigt lättroad..
73) .. och det är inte svårt att få mig på bra humör
74) när jag är ledsen vill jag inte vara själv, även om jag säger det
75) jag är jätterädd för ormar...
76) .. men har inga problem med spindlar som nästan alla andra
77) jag önskar att jag kunde slåss..
78) ... men om jag ska vara ärlig så är jag sämst på det
79) jag har 3 halvsyskon, förutom min lillebror Johan..
80) .. men jag har aldrig träffat dem
81) jag tycker om att skriva i min blogg
82) jag drömmer någonting nästan varje natt
83) när jag har pms ska man akta sig för mig
84) jag har fått höra flera gånger att man kan få ett helt annat första intryck av mig än hur jag egentligen är..
85) .. och det vill jag verkligen ändra på
86) i ett förhållande är jag rätt krävande och vill träffas mycket..
87) .. men om killen är krävande och för snäll så tappar jag intresset direkt
88) jag har inget favoritämne i skolan längre
89) jag gick ut med 265 poäng i 9an och är stolt över det
90) jag önskar att jag kunde ha bättre betyg just nu
91) jag älskar start-flingor med fil på morgonen
92) jag vill bli känd när jag blir stor
93) jag tycker att blondinbella är jobbig
94) jag önskar att jag inte var så känslig av mig
95) jag tycker mer om att vara arg än att vara ledsen
96) jag hatar när folk ändrar sig hela tiden
97) jag fyller snart 16 år
98) jag vill inte gå till skolan imorn
99) jag har varit kär i samma kille i snart 9 månader
100) det här tog längre tid än vad jag trodde!

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha hatar du fjortistjejer? då måste du hata dig själv

2009-02-23 @ 00:34:12
Postat av: Mathilda

fyndigt skämt, tog det ett tag för dig att komma på det? :)

2009-02-23 @ 00:36:40
URL: http://mathildahedstrand.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej,verkligen inte. Såg direkt på dina bilder att du var en av dom :) how does it feel? haha herreguuuuuuud!

2009-02-23 @ 19:37:29
Postat av: johnny

Du klara 100! :O



haha är du fjortis mathilda? xP

2009-02-23 @ 20:04:25
Postat av: Mathilda

hahha tydligen x)

2009-02-23 @ 22:02:59
URL: http://mathildahedstrand.blogg.se/
Postat av: Anonym

när blev du fjortis, mathilda? haha

2009-02-23 @ 22:41:45
Postat av: Mathilda

haha ja vart de nyss ;D

2009-02-23 @ 22:55:47
URL: http://mathildahedstrand.blogg.se/
Postat av: isabullla

if mathilda is fjortis, then I like them

2009-02-24 @ 11:35:32
Postat av: Anonym

hah, vem fan tycker om fjortisar? no one!!!!! face it or not, du är en av dom så länge du heter mathilda och ser ut som du gör.

2009-02-24 @ 16:20:38
Postat av: johnny

1 KILO MJÖL! : D

2009-02-24 @ 21:21:18
Postat av: Mathilda

haha så alla som heter mathilda är fjortisar? åhnej vad jobbigt det blev. haha vadå mjöl? ;D

2009-02-24 @ 21:49:03
URL: http://mathildahedstrand.blogg.se/
Postat av: johnny

kolla upp på youtube, björklinge humor för fullt ;D



Jag vill ha din msn föresten :O

2009-02-24 @ 22:03:34
Postat av: Anonym

kan tänka mig de, falska fjortisj*vel

2009-02-24 @ 22:29:03
Postat av: Mathilda

hahha ni är för roliga. okej, kan ni säga vad det är som gör mig till en fjortis då? :) är väldigt nyfiken att höra

2009-02-24 @ 22:37:13
URL: http://mathildahedstrand.blogg.se/
Postat av: mona

fett mobbad den som kommenterar privat, de bevisar bara på hur fjortig du e som inte vågar säga vem du e, och om hon nu e "fjortis" vafan har du med saken och göra fucking snorunge läs inte hennes blogg om du har så mkt emot bruden :), brist på liv!

2009-02-24 @ 22:57:50
Postat av: Anonym

haha vill du verkligen höra? då ska du få höra de;

1. du putar alltid med dina läppar

2. Du har löshår

3. Du klär dig som en fjortis

4. Har sett dig i din dåvarande skola, och de va ingen vacker syn, lär dig gå som en vanlig människa.

5. Du tar fortfarande bilder i spegeln

6. Du sminkar dig som om de vore en blind som hade gjort det

7. Du går på stan och tror att du äger fucking uppsala.



Räcker det?????????? har du hört talas om, VACKER UTAN SPACKEL? = NEUTRAL



och till dig mona - jag kan säga mitt namn men ni kommer ändå inte veta vem jag är. Så spela roll, skit i de. Jag behöver inte vara en fjorits för att jag inte vill säga mitt namn, va fan tänker du med jävla tönt. Nej, de tycker jag att jag inte har faktiskt. Tycker de är prettyyyy fun o läsa såna här bloggar, att dom ens har blogg, haha:) "OMG ASSÅÅÅÅ"

2009-02-25 @ 16:36:00
Postat av: Anonym

ehm om man läser din kommentar så inser man ju bara att det är du själv som är en fjortis.

2009-02-25 @ 17:15:53
Postat av: Anonym

hahahahaha, de är så kul o driva med er! shit, går ni på någonting eller? FACE IT OR NOT, MATHILDA IS A FJORTIIIIISGRIL, "tiihihi".......

2009-02-25 @ 17:48:48
Postat av: mona

det spelar ingen roll om vi inte vet vem du e , men du beteer dig jävligt omoget när du skriver privata inlägg, en fråga bara om du har så mkt emot henne, vrf lägger du ner all din tid att läsa bloggen och kommentera, kalla mig inte jävla tönt din fucking stekare skaffa ett liv handikapp.

2009-02-26 @ 00:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0