Måste säga ifrån

Läste precis en artikel ur aftonbladet och jag kunde inte hålla mig från att skriva lite. Debatten handlade om Islamofobi och att i Schweiz så hade 57 procent av befolkningen röstat emot. Det bildades då en lag att inga fler minareter eller moskér får byggas mer. Ursäkta uttrycket men hur jävla dum i huvudet får man vara? Varför skulle man ens komma på idéen att förbjuda att bygga en moské?

Jag tycker att det är läskigt att så många i det landet var emot det och att Sverigedemokraterna blivit större här i Sverige. De kommer förmodligen komma in i riksdagen vid nästa val och det är så fel. FEL. I måndags var det en islamofobi-dag som vår skola var inbjuden på. jag var inte där men jag hörde att föreläsningarna var jättebra. Jag ångrar lite att jag inte gick. Och själva ordet? Islamofobi? Varför inte skapa Kristenofobi?

Vad hände med mänskliga rättigheter? Om det ska sluta byggas moskéer så kan man lika gärna sluta bygga vanliga kyrkor. Låt folk ha på sig vad de vill, se ut hur de vill osv. Vart fick Sverige luft ifrån att förbjuda någon att följa sin kultur och det de tror på? Och hur skulle egentligen Sverige se ut utan invandring? vi skulle inte ha någonting! Jag tycker att Sverigedemokraterna/rasister är ett gäng idioter som sitter insnöade och är totalt okunniga. tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

så skönt skrivet!

2009-12-03 @ 20:19:36
Postat av: Anonym

du har så rätt, men blir faktiskt lite tårögd när man läser sånna artiklar. Att vuxna människor verkligen har mage att skriva så, om det nu är demokrati i sverige så borde ju alla få tro på vad de vill och ha olika religon. <3

2009-12-03 @ 22:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0