mathilda goes arabic

då mina vänner har jag varit på uppropet på arabiskan och har börjat den nu. hur var det då? jo tänk dig att du glömt byxorna och går in i ett fullproppat klassrum med minst 50 pers och alla stirrar på dig? ungefär så. fast jag hade byxor på mig. nån ropa till och med "abooou kolla en swidi!" tackar. MEN jag ska göra det till det bästa jag kan. har maria, jasmin och sanah med mig så det löser sig.

och det kanske är på tiden att jag förklarar varför jag går där nu. när jag gick på frisörlinjen läste vi inget språk och när jag kom till lundellska var det för sent att hoppa in i en grupp och min spanska jag läst tidigare tog mig ingenvart. då bestämde vi för att ta tag i det nu i höst istället och läsa språk på kvällstid, men jag visste samtidigt att det inte fanns dom vanliga språken då (spanska, franska, tyska, italienska). så jag gick till min syo i fredags och hon sa till mig att det ända jag kunde läsa som fanns platser på var persiska och arabiska. ja, vad gör man då? det är bara att bita ihop och det blev såklart arabiska eftersom jag känner flera som ska gå där. sådärja, nu vet ni varför! men vet ni, jag ska bli bäst på arabiska tro mig! nu ska jag titta på Linas Kvällsbok på TV. ciao!

någon ropade också "kolla en blond!" , jovars jätteblond..


Kommentarer
Postat av: .

hhaha steg ett va? :)

2009-08-26 @ 19:12:16
Postat av: Mathilda

haha såklart! :)

2009-08-26 @ 20:25:28
URL: http://mathildahedstrand.blogg.se/
Postat av: alice

inte alls blond ju, fin bild iaf :)

2009-08-27 @ 18:00:44
URL: http://cocobrown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0