coldplay

jag säger bara en sak: jag hade en dunderkväll! eller kanske två: coldplay är bäst! fyfan vad dom ägde, och vilket ös det var, det var gaalet. jag & johanna stod 2-3 meter från scenen hela konserten och vi såg hur bra som helst. rätt bra för att ha kommit 10 minuter innan insläppet, haha. killarna precis bakom oss hade köat i 4 timmar och vi hamnade på samma platser. ibland är det bra att kunna trängas!

det var iallafall hur kul som helst, vi roade oss verkligen. till och med de sjuttioåtta timmarna vi fick vänta. ett tag stod vi bredvid världens drygaste malmökillar som släppte sig hela tiden, det var så trångt och äckligt så jag trodde att jag skulle spy. ett tag stod vi iallafall bredvid två tjejer som hade vatten. vi hade glömt bort att köpa vatten så då snodde jag hennes.. hehe vad gör man inte när man dör av törst? tur att hon inte märkte nåt.

det roligaste var ändå när vi skulle hemmåt. vi tog bussen till uppsala istället för tåget, eftersom det var banarbete i knivsta och vi hade varit tvugna att byta till buss där. busschauffören var ju ett skämt! jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, det var nog hans första dag. han var helt virrig, fick panik, ringde till folk och en stund trodde jag att han skulle börja gråta. det var liksom för mycket folk som ville på än vad som fanns plats till på bussen. när vi väl började köra iväg trodde vi nästan att han skulle köra oss utför ett dike, självmordsbenägen snubbe det där.

men konserten var iallafall heelt underbar. självklart var alla låtarna dunder men bäst var nog ändå fix you, lost och lovers in japan. när de spelade fix you sjöng alla med med hade tändare uppe, det var jättefint! på lost blev det värsta draget och eftersom jag älskar den låten så kunde det bara inte gå fel. (det fattades bara att jay-z skulle komma ut på scenen och sjunga hans del i sången). på lovers in japan hade de världens coolaste bakgrund och han sprang runt överallt och showade. dessutom kom det miljontals små pappersfjärilar som konfetti ut på publiken, det var vackert! de visste iallafall hur man hade en show, det hade jag inte förväntat mig. när de spelade låten yellow hade de stora gula ballonger som studsade runt i publiken också. dessutom var det fint att de sjöng billie jean som hyllning till michael jackson. jag blev bara lite besviken att inte trouble spelades men annars var det perfekt. tack för en härlig kväll! bilder får ni se imorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0