välkommen hit, välkommen hem

Då var man tillbaka i Uppsala. Jag funderade lite på det idag när jag satt på tunnelbanan att jag trivs väldigt bra i Uppsala. Jag vet inte om jag skulle palla med så mycket folk runt omkring mig hela tiden som man har när man är i Stockholm. Jag tycker om att ta en heldag i huvudstaden med shopping och sådant men i slutet av dagen vill man sitta på tåget hem till U-town (haha) och vila ut sig.

Har ju som sagt varit i Stockholm hos min mammas pojkvän och firat lite påsk. Det blev bara lite påskfirande eftersom jag åkte hem nu ikväll. De andra stannade kvar men jag var så himla trött att jag bara ville hem till min säng. Jag tycker, även som alla andra svenska högtider, att påsken är jobbig. Fast julen är ändå värst. På påsken får man bara äta hur mycket godis man vill, det tycker jag om. Dessutom betyder påsken att det börjar bli sommar. Hmm ja, påsken är nog min högtid!
 

Nu har jag ätit så mycket godis så det räcker till nästa påsk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0