hur jag sminkar mig.

Halloj. Fick önskemål att jag skulle visa hur jag sminkade mig så här kommer det!

Grunden:



1.
Jag börjar med att täcka allt som jag vill täcka i ansiktet med mastertouch concealer.
2. Sedan använder jag true match minerals foundation som är hur bra som helst
3. Då jag ska på fest brukar jag använda Max Factor miracle touch foundation ovanpå för man får mycket jämnare och "strålande" hy.
4. Lägger Loreals true match powder på med en annan, lite större borste. Tycker inte om att använda dem som man får med pudret, de är inge bra att applicera med.
5. Mitt stora solpuder från Isadora är hur bra som helst, har haft det länge och det har inte tagit slut än.
6. Sist använder jag Perfect powder rouge färg 11.rose tan som rouge

Ögonen:



1.
Då jag har väldigt ljusa ögonbryn i vanliga fall fyller jag i dem med Eyebrown liner by H&M, light brown
2. Jag använder Eyeshadow by H&M, en ljus i ögonvrån och kanske lite under ögat. Jag vet inte varför men jag har verkligen fastnat för den och den är jättebra för den lyser upp ögonen.
3. Precis vid övre ögonfransarna lägger jag en brun eyeliner från Isadora. Till vardags blir det ett tunt lager men till fest kan det blir lite mer.
4. Sedan till min favorit, den vita kajalpennan. Jag tycker att den är dunder! Jag har en från Isadora
5. Sedan börjer jag fransarna
6. Till vardags använder jag Lash Arcitect från Loreal, den är bra!
7. Om jag ska på fest använder jag Dubble extention beauty tubes från Loreal. Den med rött & vitt.
8. också om jag ska på fest använder jag bruna nyanser som ögonskugga. Färgerna 56, Coffe Blends från Isadora.

Läpparna:



Mina absoluta favoriter från Maybeline & FACE.

Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0