make up tips

Tjohej :) kom precis ut från ett långt bad, det var härligt! Nej nu skulle jag ju prata lite om hur jag sminkar mig osv eftersom en tjej som hette Sofia hade frågat om det. Ja, hur jag sminkar mig är nog ingen överraskning direkt, har inga direkta knep, men jag kan berätta lite om några olika sminkprodukter jag använder som jag tycker är riktigt bra.


Jag använder den här foundationen (Loreals true match minerals) och den är helt underbar! Den täcker jättebra och håller hela dagen. Fast det är rätt knepigt att lägga den snyggt eftersom den är väldigt tjock, man måste använda lite på borsten och helst borsta av på handen innan man applicerar. Men när man väl fått till det ser det bra ut!








 

Sen använder jag då den här concealern (Max Factor Mastertouch) som täcker otroligt bra. Som du ser har den också vunnit pris och det förvånar mig inte. Bättre concealer får man leta efter!










Jag tycker att man kan använda lite solpuder även fast sommarn är över. Man behöver ju inte gå till överdrift så det ser fake ut men lite färg i ansiktet har ingen dött av. Jag använder den här jättestora, väldigt opraktiska som inte får plats i sminkväskan. Isadoras Bronzing powder. Ett måste är den stora borsten som finns att köpa till.













"Upptäck mascaran som har samma effekt som lösögonfransar". Ja, jag måste nog nästan säga att de har lite rätt där. Loreals Lash Architect använder jag dagligen och jag tycker att den är jättebra.
 












Japp, där hade ni mina tips:) hoppas jag var till hjälp, Sofia!

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha lite dum fråga men vad använder man den där concealern till ?

2008-09-20 @ 21:27:08
Postat av: Anonym

har du ingen ögonskugga eller läppglans? :)

2008-09-20 @ 23:12:53
Postat av: Mathilda

concealern använder du till att täcka nästan vad som helst t ex utslag, finnar, påsar under ögonen haha you name it:)

2008-09-21 @ 00:02:16
URL: http://mathildahedstrand.blogg.se/
Postat av: Mathilda

jag använder oftast inte ögonskugga, isånafall bara om jag ska på fest. då brukar jag använda lite olika. :) läppglans använder jag men jag har inte hittat något som jag tycker är riktigt bra ännu

2008-09-21 @ 00:03:33
URL: http://mathildahedstrand.blogg.se/
Postat av: sofia

Du kan ju sätta ut en bild på det där läppglanset du fick av din mormor :D haha

2008-09-21 @ 00:51:56
Postat av: Mathilda

HAHHA fy sjutton ;D

2008-09-21 @ 01:00:53
URL: http://mathildahedstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0