ta mig tillbaka ett år

Jag har verkligen insett hur mycket jag saknar högstadiet, Valsätraskolan och framförallt sista året. Har suttit och kollat igenom bilder/filmer från de sista tre åren och de har vart så sjukt kul. Jag och Julia satt och pratade om det idag och om att vi inte tog vara på tiden när vi gick i nian. För allt var så mycket lättare då än vad det är nu i gymnasiet. I högstadiet kunde man ta det lugnt och blev påmind om läxor/prov av läraren innan. Nu är det tvärtemot. Man går på en skola där man nästan bara känner de i sin klass. Det finns hundratals som man inte har en aning om vilka det är och man ser nya ansikten varje dag. Man har mycket mer press på sig och måste ta egna ansvar hela tiden. Det är klart det ska vara så, det visste man ju innan man började men ibland vill jag bara gå tillbaka ett år då allt var mycket lättare. Ibland kanske man inte orkar ha så mycket ansvar själv och orka se så mycket nya människor hela tiden. Nej, jag vill tillbaka till Valsätra och 9C bara för ett litet tag. För min klass var verkligen den bästa! Våra lektioner slog allas och speciellt mentorstiderna och dem med Maria Fahlberg. Bara dom som gick i min klass förstår vad jag menar men vi hade så kul och jag vill ha det så igen!


















Kommentarer
Postat av: seda

valsätra är verkligen grovt saknade av oss gamla-nior! Den skolan är så jävla bra skit roliga minnen därifrån som man aldrig glömmer :'(

2008-10-12 @ 21:14:37
Postat av: becka

jag håller med , fan vad jag saknar 9C! . men reunion på höstlovet! :)

2008-10-12 @ 21:39:14
Postat av: sofia

saknar verkligen valsätra! Man kunde inte ha roligare nior!<3

2008-10-12 @ 23:41:27
Postat av: siham

FYY! HAA HAHA. Våra dagar knäckte ju

2008-10-13 @ 13:35:18
URL: http://sihammatowo.blogg.se/
Postat av: Mathilda

ja! visst gjorde dem? valsätratiderna knäcker allt

2008-10-13 @ 15:29:52
URL: http://mathildahedstrand.blogg.se/
Postat av: Lena

åå jag saknar alla såå mycke fyfan va kul vi hade!:(

2008-10-13 @ 21:13:57
Postat av: Mathilda

ja visst hade vi :(

2008-10-13 @ 21:48:26
URL: http://mathildahedstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0