usa:s nye president



Det är väl bara att gratulera till Barack Obama, USAs nye president som vann över McCain inatt i valet. Jag tycker att det var rätt att han vann, han ville bra saker och jag tror att USA kommer bli bättre med honom som president. Jag tittade just på hans segertal på www.aftonbladet.se , det var coolt att se. Och så mycket människor som var där fem på morgonen! Det jag tycker är så mäktigt är att för många år sen hade inte alla svarta rösträtt i USA men nu är världens största ledare en svart man. Det är otroligt bra. Jag tycker att han står för bra saker också till skillnad från John McCain, som t ex att homosexuella ska få gifta sig, att man ska ha rätt till abort osv. Och sen har han sagt att han ska få bort USA ur Irak inom 16 månader så kriget där tar slut. Jag tycker att han verkar som en bra man och en värdig vinnare i presidentvalet.

Kommentarer
Postat av: mb

go obama<3:D

2008-11-05 @ 17:55:26
URL: http://matildabohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0