torsdag

Vilken dag alltså! Vad har jag inte vart med om? haha. Halv tio var jag på Lundellska på möte med mamma och hon som har hand om spiep klasserna. Efter många argument osv så övertygade vi henne om att jag skulle få börja där. Ja, i Julias klass också ;D sen fick jag träffa lite lärare, få böcker, ta kort till matkortet och sådant. Sedan sa hon att jag skulle börja redan på måndag! Ojoj men kul ska det bli. Har prov redan första dagen i samhälle och eftersom jag inte haft något sånt den här terminen ligger jag jättemycket efter. Så helgen kommer att bestå av endast pluggning och vet ni vad? det gör faktiskt ingenting för jag är så glad att jag ska få gå med Julia och allihoppa :)

Ja, efter det drog jag till Linné och försökte söka upp studievägledaren för att höra hur jag skulle göra med allting. Fick tag på honom och imorgon ska dit och lämna böcker, nycklar, matkort och sånt. Måste erkänna att det känns jättesorligt att lämna en del, vissa mer & vissa mindre iofs, men ni vet nog vilka ni är. Just nu hoppas jag bara att jag får det bra på Skrapan och att jag inte ångrar mig framförallt!

Efter mitt näst sista besök på Linné drog jag till Subway och åt med Isabella i ett par timmar. Drog sedan hem och vilade lite för att sedan dra och träffa Chris, Mohamed & Majan. Vi tittade på en helt sämst film (Chris val såklart...) hemma hos Mohameds kusin och sen drog vi hem till mig och här va vi tills halv elva då alla gick. Ja nu blir det pluggapluggaplugga som gäller. hej då så länge!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ska du inte gå på frisör linje längre?

2008-11-14 @ 06:58:46
Postat av: Mathilda

nej, det ska jag inte

2008-11-14 @ 10:21:04
URL: http://mathildahedstrand.blogg.se/
Postat av: Anonym

varför inte? :/

2008-11-14 @ 19:15:24
Postat av: carin

vad hade du tänk o bli:D?? hoppas nåt med samhälle

2008-11-15 @ 16:34:49
Postat av: Mathilda

jag slutade på frisörlinjen för att jag inte tyckte att det var så roligt som jag trodde att det skulle bli. Det var rätt jobbigt att gå i en klass med endast tjejer också och jag kände att jag vill bli någonting annat senare i livet. Om man läser frisörlinjen så kan man inte bli någonting annat än frisör (om man inte byter ut frisörämnen mot andra vanliga ämnen). Då tyckte jag att det var bättre om jag går en sam-linje då jag kan bli precis vad jag vill. :)

2008-11-15 @ 17:02:28
URL: http://mathildahedstrand.blogg.se/
Postat av: Mathilda

jag har inte bestämt mig än vad jag vill bli men jag har alltid tyckt om att skriva mycket så journalist kanske vore något? :)

2008-11-15 @ 17:03:21
URL: http://mathildahedstrand.blogg.se/
Postat av: carin

åhh va spännande! ja tycker du gjorde ett bra val <3 lycka till!

2008-11-16 @ 09:41:53
Postat av: Mathilda

haha tack så mycket :) jag hoppas att jag gjorde rätt

2008-11-16 @ 13:20:53
URL: http://mathildahedstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0