hej då.

gah, jag har gått in i depression! Jag har fortfarande inte insett att jag gått ut nian, högstadiet och Valsätraskolan. Skolavslutningen igår var bland det jobbigaste jag gjort, att ta farväl av alla var inte kul alls. Kan säga att det släpptes många tårar och jag kommer sakna precis alla jättemycket, vissa mer och vissa mindre dock. Det känns så tomt på något sätt (emo? haha). Har ju liksom gått varje dag, i stort sätt, till den där skolan de senaste nio åren. Nu blir det till att starta på nytt på ny skola och en massa nya människor. Det känns läskigt på något sätt men får hoppas på att skapa nya minnen på Linnéskolan.

Här tågar niorna in på avslutningen. Jag går brevid Philip (vet dock inte vad jag sysslar med på bilden)


Så ja, då var avslutningen avklarad och jag har numera sommarlov. Eller tja.. jag skulle nog inte direkt kalla det sommar med tanke på vädret. Vi fick vara inomhus på skolavslutningen eftersom det fanns risk för regn, så sjuk tråkigt. Vi har alltid haft våra avslutningar utomhus och när just vi ska gå ut så är det cpväder. Men så kan det bli ibland och det vart rätt okej ändå. Vi har jobbat med klassböcker också (nästan samma som "yearbooks" i USA, fast med bara vår klass då) och vi fick dem igår. Det tog lång tid för alla att skriva i varandras böcker men till slut var det gjort och jag grät som ett litet barn när jag läste igenom den hemma.

 
jag & Julia skriver i någons klassbok

Efter avslutningen bestämde vi att dra ner på stan för att ta en fika. Det blev vi tjejer som umgåtts mest under året (Marianne, Rebecka, Sofia, Isabella, Siham, Julia och jag) och det blev otroligt trevligt. Vi pratade minnen, vad vi gjort genom åren och om skolan såklart. Det blev mycket diskutioner och skratt om lärare på skolan. Kändes verkligen skönt att få skratta av sig lite efter den sorliga stunden på skolan tidigare. Det kändes också jättekul att vi var samlade såhär, kanske för sista gången, eftersom det vart så spänt mellan oss de senaste månaderna. Ord kan inte beskriva hur mycket jag kommer att sakna er och jag vill verkligen inte tappa kontakten med någon utav er.


Sofia och Rebecka på storken, jättesoeta.

Efter ett par timmar på Storkens fik så drog vi åt olika håll. Jag åkte hem till Chris för att senare gå på fest hemma hos Arash. Även fast jag kanske inte hade jättekul på festen så var det kul att träffa alla en sista gång. Vid tolv-tiden var jag jättetrött och då gick vi därifrån och sedan sov jag hemma hos världens bästa pojkvän. Kunde inte önska ett bättre slut på denna dag.


Jag kramar om mina mentorer och får mitt slutbetyg. Jag måste nog erkänna att jag är lite stolt över mina betyg och vad jag presterat under dessa år på högstadiet. Jag orkar inte räkna ut hur många ämnen vi hade men jag fick 6 MVG, 3 G och resten VG då. :) Tack Göran Sellberg än en gång för mitt VG i Kemi! haha.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kommer att sakna deeej! :'(



Hoppas vi ses någonting i sommar.

<3

2008-06-13 @ 13:29:53
URL: http://ramstedts.blogg.se/
Postat av: <3

hahah och vem är din kille dah? :D:P

2008-06-13 @ 14:17:18
Postat av: Philip

Hahahhaa Chrille fick jävla damp o kasta ut dig i regnet, fan vad jag skrattade även om att det var helt idiotiskt gjort men ändå hahahahah.

Jag kommer sakna dig som kycklingar saknar Kentucky :(

2008-06-13 @ 15:13:45
Postat av: Anonym

inget mera valsätra :(

Du har också gått där sen 6;års ?

Kommer saknar alla + skolan :/

2008-06-13 @ 16:06:23
URL: http://amelius.blogg.se/
Postat av: Mathilda

svar till Johanna: Jag kommer att sakna dig med :( ja det får vi absolut göra!



svar till <3: Chris är min pojkvän :)



svar till Philip: Ja, idiot han är! haha. Jag kommer att sakna dig enormt mycket :( <3



svar till amelie: jag har gått där sedan i ettan :/ ja usch jag med.. helt hemskt

2008-06-14 @ 00:44:07
URL: http://mathildahedstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0